Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

04 december 2004

Kulturgärning!

Inte sedan jag hörde Jocke Bobergs remix av Sad but true med Metallica, We are the robots med Kraftwerk och Pilutta dig-visan av Madicken har jag blivit så uppspelt av en mix av minst två låtar.

Idag hörde jag nämligen den fantastiska Heartbeats i en remix som kombinerar både The Knifes orginalversion och José Gonzalez fantasiska cover. José är för övrigt så mycket rock n´ roll det går att bli i Sverige!

Respekt!

---

Tyvärr har José Gonzalez hemsida råkat ut för elinsigvardsson.com-syndromet och berättar endast att en ny hemsida är på gång.

På elinsigvardsson.com-fronten? Intet nytt...

[UPDATE 10:51 PM] Nu har Elin Sigvardssons nya hemsida kommit upp. Jag skriver inte mer än så eftersom jag inte orkar spy galla så här sent om kvällarna. Jag lovar att återkomma i ämnet!

Bloggtoppen.se