Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

04 december 2004

Jag är inkonsekvent!

Japp, jag erkänner. Jag är mänsklig, alltså är jag inkonsekvent. Det som inte är okej hos The Hives är helt okej hos Wilmer X. Apropå Wilmer X så undrar jag vad 17 de håller med när det gäller den officiella hemsidan.

Den ligger uppenbarligen nere, helt utan information om anledning eller när den kan tänkas komma upp igen. Trixar man lite grand med domännamnet och skriver in Wilmerx.se istället så får man information om att domänen är upptagen och finns hos Loopia. Och? Jag vill veta vad som händer! Det här är för fan ännu mer otroligt än historien kring Elin Sigvardssons officiella hemsida! Den nya version har för övrigt inte kommit upp ännu.

Hur som helst, det var inte meningen att den här anteckningen skulle gå åt till att skälla på ansvariga för wilmerx.com utan till att förklara min inkonsekvens.

Den 30 november skrev jag om The Hives. Förutom att hylla deras videor skrev jag att det är löjligt med namn som Howlin', Vigilante och Chris Dangerous. Men det är helt okej att som trummis i Wilmer X kalla sig Sticky Bomb.

Ja, jag är inkonsekvent. Jag tycker det är skitkul att Wilmer X släpper ny platta med Sticky Bomb bakom trummorna.

Apropå The Hives och Wilmer X, vet ni vilken som är den gemensamma beröringspunkten mellan de två bandens senaste skivor (om man nu räknar Wilmer X nya som den senaste)?

Båda är faktiskt inspelade i samma studio, Varispeed Studios i Klågerup utanför Malmö. Fler artister som använt denna studio kommer säkert i en senare anteckning.

Tror den inkonsekvente Micke Orgel

Bloggtoppen.se