Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

02 december 2004

Skrattretande, Formosus..

Först när klockan passerat halv tio kom en ny version av Elin Sigvardssons hemsida upp. Men inte mer än med ny bild, en förklarande text och så två länkar. Jo, ett popup-fönster där man kan fylla i namn och adress och sedan få nya singeln Song for Anna (som jag sågade igår) signerad och hemskickad för 39:-.

Efter att ha väntat på nya hemsidan sedan i natt (varför har jag blivit så fascinerad av fenomenet icke i tid uppdaterade hemsidor???) så är jag lack på allt vad elinsigvardsson.com heter och retar därför upp mig på "småsaker" på nya versionen av hemsidan som:
  • Varför måste man fylla i sitt mobilnummer för att få beställa singeln?
  • Varför måste man fylla i sitt telefonnummer för att få beställa singeln?
  • Varför får jag inte reda på vilket företag man beställer singeln från?
Men det mest skrattretande av allt är ändå länken till företaget som gjort(?) Elins nya hemsida; Formosus.se.
Klickar man på länken till Formosus nås man nämligen av följande meddelande:

"Formosus' webbplats öppnar inom kort."

Inom kort? Precis som Elins sidan kom upp första december?

Kära Formosus. Jag har lagt till ert företag på min lista över företag jag inte känner något förtroende för. Just nu finns bara ni och Skandia där. Och så en sak till. Ägande-apostrofen används inte i svenskan. Det är ett engelskt påfund och även om ni kanske vill framstå som internationella med er apostrof så framstår ni i mina ögon bara som oseriösa.

Ryter Micke Orgel!

(Om man klickar på bilden på omslaget i popup-fönstret öppnas en sida hos Bengans.se. Visserligen är det en alldeles för liten variant av sidan för att man ska få helhetsintrycket men nu vet du i alla fall att det är från Bengans du beställer singeln.)

[UPDATE 2005-06-23]
När jag idag klickade på länken till Formosus så fick jag upp en 404-sida. Jag tog bort html-adressen och gick rakt in på Formosus.se för att se vad som fanns där. Mycket kort information om företag bara. Inget annat. Svagt.

Bloggtoppen.se