Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

02 januari 2006

Mickes Måndagslista, vecka 52

I och med att jag börjat använda mig av bloggar.se för att dels hitta andra poster inom samma ämnen som jag själv skriver om och dels för att om möjligt lyckas kategorisera mina poster så byter jag namn på måndagslistan till Mickes Måndagslista för att inte blandas ihop med andra måndagslistor om det nu skulle dyka upp sådana på bloggar.se i framtiden.

Årets första lista ser ut som följer:

1 (NY) Alla årslistor - Lista
Jag älskar att frossa i alla best of-listor som dyker upp så här i slutet av året. Varför kan det inte vara december jämt?

2. (NY) Förväntningarna på 2006 - Förväntningar
Det svenska musikåret 2006 kommer att bli underbart, det är jag säker på. Frågan är hur många av mina 25 punkter som kommer att slå in.

3. (4) P3 Guld - Gala
Ständigt aktuella P3 Guldgalan närmar sig. Här ser du hur jag röstade.

4. (NY) Läsarmail - Mail
Jag älskar att få mail från mina läsare! Den här veckan kom det bland annat mail från Anders som saknade reggae och banden The Elderly och Trucker Cleavage.

5. (NY) Frida Snell & Freddie Wadling - Flow my ashes - Låt
Låten blev aktuell igen i och med att TV-programmet Kobra firade fem år. Du kan ladda ner låten här.

Mickes Måndagslista vecka 51

Andra bloggar om: , , , , , ,

Bloggtoppen.se