Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

29 december 2005

Dags att rösta till P3 Guld

Den 8 januari är det sista dagen att rösta till årets P3 Guld men jag tänkte presentera mina röster redan nu.

Först gäller det att bestämma sig för att om man ska rösta med hjärtat eller hjärnan. Jag väljer hjärtat, det känns ärligare. I vissa fall vet jag att jag inte lägger rösten på den bästa artisten, men det struntar jag faktiskt i.

Så här röstar jag. (Alla nominerade hittar du på P3 Gulds hemsida.)

Årets nykomling: Laleh
Årets manliga artist: Moneybrother (i hård konkurrens med Timbuktu)
Årets låt: Robyn - Be mine (utan konkurrens trots ett ovanligt starkt år!)
Årets liveartist: Timbuktu
Årets kvinnliga artist: Hello Saferide
Årets grupp: Kent

Bloggtoppen.se