Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

29 december 2005

Trucker Cleavage



I veckan har jag inte bara fått mail från The Elderly och reggae-Anders utan också från de stockholmsbaserade gotlandsbandet Trucker Cleavage.

Bandet består av Henrik Ryftenius (gitarr), Jonas Jakobsson (sång),
Tobbe Grönberg (bas) och Fredrik Broberg (trummor) och jag har tidigare läst om bandet på de båda bloggarna Smithereens och Swedesplease men jag har tidigare inte lyssnat på några av låtarna.

Det gjorde jag dock idag och det behövde jag inte ångra. De beskriver sin musik som avslappnad pop och det kan jag hålla med om.

Det finns en hel del låtar att ladda ner från deras fyra EP (varav tre släppta i år om jag fattat rätt) på deras hemsida och den låt jag gillade bäst finns nedan.

Trucker Cleavage - Single mother

Bloggtoppen.se