Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

09 juli 2005

Melody Club, Pacta Sunt Servanda och Hans Appelqvist

Som jag skrivit tidigare så turnerade Melody Club med Kylie Minogue på hennes europaturné och under denna skrev man turnédagbok. Mycket bilder och mycket kul att läsa.

Vidare släppte man Wildhearts (som är bra!) som fjärdesingel från albumet Face the music nu i veckan. (Tidigare har Take me away, Baby (stand up) och Boys in the girls' room släpps från Face the music.)

Som ni säkert redan vet så består bandet av följande medlemmar:

Erik Stenemo - gitarr
Jon Axelsson - synth
Kristofer Östergren - sång
Magnus Roos - bas
Richard Ankers - trummor

Sedan har jag under eftermiddagen lyssnat på enmansprojektet Pacta Sunt Servanda och jag vet inte vad jag tycker om det. Det är inte musik som man är van att höra den. I vissa stunder är det så att jag tror att Carl-Johan Larsgården, Karlstadbon som står bakom P.S.S, är Hans Appelqvist yngre bror.

När vi ändå är inne på Hans Appelqvist så kan jag berätta att hans senaste album Bremort (som bland annat förärades med en P3 Guld-utmärkelse) är släppt på skivbolaget Komplott i Malmö som har en hel del godis på sin nedladdningssida.

Andra band som släppt alster på Komplott är bland andra Ronnie Sundin (inte hockeyspelaren) och Son of Clay.

Hans Appelqvist har även släppt alster på skivbolaget Häpna som också har en del alster för nedladdning.

Bloggtoppen.se