Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

29 juni 2005

K-Laz

Jag hörde nyss en för mig ny artist i P3 Svea. K-Laz hette han och låten var Seasons. K-Laz heter egentligen Klas Granström och bara en slantsingling skiljde honom från att bli Årets Robinson 1999. Finalomröstningen mellan honom och Jerker Dahlman slutade med seger 5-4 till Dahlman sedan en av de som röstade inte kunnat bestämma sig utan lät en slant göra jobbet åt honom.

Men nu var det inte Robinson jag tänkte skriva om utan om K-Laz och framför allt låten Seasons. Jag gillar gunget i låten och Paul Mac Innes röst låter sommar.

Den som vill kan lyssna på ett ljudklipp från låten här. (RM-format)

En recension av The Soulsnatcher BD som albumet som Seasons är hämtad ifrån heter, finns på Svensk Underjord, SvD.se och DN.se.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! Micke! Jag snubblade över ditt omnämnande av Sesons. Jätte kul att du gillar den. Mvh/Paul

4:01 em  
Blogger Micke Orgel said...

Jättekul att ni gjort låten. Som sagt, den svänger.

9:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se