Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

03 juli 2005

Diverse nyheter

Marit Bergman rapporterar via sin dagbok att hon befinner sig i Rommarö Studio en vecka för att spela in nytt material.

It´s a trap rapporterar att Cardigans via sitt forum avslöjat nyheter för sitt kommande sjätte album. Namnet på albumet blir Super Extra Gravity och preliminärt releasedatum är 17:e oktober. Förstasingel blir I need some fine wine and you, you need to be nicer.

Anders Wendin, det vill säga Moneybrother berättade många roliga anekdoter i sitt sommarprogram i onsdags den 29:e juni. Om du missade det kan du lyssna på det i mp3-format här. Musiken är bortklippt av rättighetsskäl.

Att Frida Hyvönen gör kul videor har jag missat men idag upptäckte jag hennes nedladdningssida och laddade ner videorna till The Modern och I drive my friend.

Vidare har Junk Musik lagt upp sin första podcast (blogganteckning i mp3-format). Det är klipp från inspelningen av Metro Jets nya låt Fly on to the wall. Fler podcastar från Junk Musik kommer man att kunna hitta här.

Jag vet inte mycket om Junk Musik då jag inte läst deras blogg tidigare, men om jag inte har fel för mig så är det före detta Brainpool-medlemmar som sadlat om och startat skivbolag, eller rättare sagt musikbolag då de inte släpper alster på CD utan bara digitalt, som t.ex Metro Jets. Metro Jets är för övrigt bandet som gjorde signaturmelodin till humorprogrammet Hipp Hipp.

Lite mer information om Junk Musik hittade jag i den här SvD-artikeln.

Bloggtoppen.se