Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

11 december 2004

Inget speciellt egentligen

Okej, jag har egentligen inget speciellt att säga. Jo, det har jag, men det tar jag i nästa anteckning. Jag har alltid något att säga, det är grejen med mig liksom.

Tough Alliance blev ju P3 Guld-nominerade till Årets nykomling igår. Tänkte bara säga att deras låt Holiday gungar helskönt! Detsamma gäller Timbuktus kommande singel Alla vill till himlen men ingen vill dö.

Eric Berglund och Henning Fürst, det vill säga Tough Alliance, gjorde något så ovanligt i samband med släppet av senaste singel Holiday, som att boka Café Opera som lokal för releasefesten. Inte bara ovanligt för att Tough Alliance är ganska okända utan dessutom är Stockholm inte grabbarnas hemmaplan; de är från Göteborg.

I november ägde festen rum och naturligtvis var Emma och hennes kompisar där och fotade.

Timbuktu, Jason Diakité, är den amerikanske skåningen som hamnade i Stockholm och gör den musik Peps Persson gjort om han också varit född i mitten på 70-talet. Kommande singeln Alla vill till himlen men ingen vill dö är som sagt helskön. Timbuk visar med eftertryck att The botten is nådd inte var en tillfällighet utan Alla vill.. har alla möjligheter att nomieras till Årets låt när vi summerar år 2005. Glöm inte var ni läste det först!

Bloggtoppen.se