Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

07 september 2006

The Plastic Pals

Jag fick mail från gruppen The Plastic Pals häromdan. Bandet är från Stockholm och har följande laguppställning:

Håkan Soold: gitarr och sång
Anders Sahlin: gitarr och kör
Olov Öqvist: trummor och percussion
Bengt Alm: bas och kör

deras Myspace-konto finns fyra låtar att lyssna på och när jag lyssnade på första låten If love should call så hörde jag plötsligt Bruce Springsteen i Håkan Soolds röst. Den försvann nästan lika fort som den kommit men känslan av Springsteen fortsatte sedan genom de övriga låtarna och jag blev lite besviken över att inte höra honom igen.

Med andra ord verkar det som om jag hellre lyssnar på The Boss än på The Plastic Pals men bandet är värda mer än en chans. Deras mjukrock är visserligen aningen för soft och tillbakalutat för att jag ska bli eld och lågor, men deras låtar visar helt klart på potential så ge dem en chans du också.

Bandet har nyligen släppt sin debut-EP The band that's fun to be with som går att köpa på deras sajt.

På tisdag, den 12 september, spelar bandet på Mosebacke i Stockholm.

Om du inte orkar bege dig till Mosebacke, inte orkar köpa deras EP och inte orkar gå in på Myspace för att lyssna på deras låtar så kan du åtminstone ladda ner låten nedan.

The Plastic Pals - If love should call

Andra bloggar om: , ,

Bloggtoppen.se