Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

03 september 2006

Löjligt bra!

Via Klubb Populärs mp3-blogg upptäcker jag 047 och deras låt Ankan.

Många skulle nog påstå att låten är löjlig, men jag påstår att den är löjligt bra.

Nedan finns mp3 och video från YouTube.

047 - Ankan
047 - Ankan (Video)

"Jag vill sitta i en park med dig
och titta på en svan.
Du är Ankan och du är min vän
och det är du hela dan."


Poesi.

Andra bloggar om: , , ,

5 Comments:

Blogger Tom Jerry Boman said...

http://musikenligtjerry.blogspot.com/2006/06/p-riktigt-r-p-riktigtp-riktigt.html


Se där! Fler som sällar sig till skaran!

/Jerry

(inget ebrev än...jag fattar inte prova igen..)

11:41 em  
Anonymous Anonym said...

Micke!
Ser att du plockat bort länken till oss - synd!

1:41 em  
Blogger Micke Orgel said...

Högst oavsiktligt, Andreas.

Den måste ha försvunnit när jag gjorde om designen på bloggen häromdan. Ska genast lägga in den igen.

3:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ah, tack. Blev lite orolig där ;)

8:41 em  
Blogger Andreas said...

haha, den låten har ju säkert 2 år på nacken :O orginalet är bättre än den versionen på robocop imo.

12:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se