Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

06 september 2006

RSS-flöden

Jag länkar ofta till artisters Myspace-sidor då jag tycker att sajten är ett bra sätt att visa upp sin musik om man inte har ett stort skivbolag i ryggen. Jag har till och med en egen Myspace-sida för att lättare hålla koll på vad som händer hos dessa mindre band.

Det är ett bra komplement till RSS, då inte många artisthemsidor använder sig av detta. I nuläget kan jag bara komma på Hello Saferide (RSS), Suburban Kids With Biblical Names (RSS) och Vapnet (RSS). Däremot använder i stort sett alla bloggar jag läser RSS vilket gör det lätt att se när något nytt har skrivits.

Om du inte har kommit igång att läsa RSS ännu så gå in på Bloglines och registrera dig eller använd Thunderbirds (epostprogrammet) inbyggda läsare. Använder du Firefox att surfa med får du upp en liten RSS-icon i nedre högra hörnet om sajten du är inne på använder RSS.

När du nu har kommit så här långt så lägger du så klart in mitt flöde också. Du vill väl inte missa det senaste från musik-Sverige?

Andra bloggar om: , , , ,

Bloggtoppen.se