Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

10 juli 2006

SHEMUSIC: The Tiny

Det sista bandet jag ser under kvällen är The Tiny. Jag har inte tidigare hört så mycket av bandet och även om deras svårmodiga musik tilltalar många så har svårt att få musiken att nå in. Visst, det är bra, men när jag går ut från spelningen är det jag minns bäst sågen. Såg är inte ett instrument jag ser särskilt ofta men det har något trollskt ljud över sig som gör att det passar bra till The Tinys musik.

Ellekari Larsson har dock en fantastisk röst men som sagt, The Tiny lämnar tyvärr bara ett "jaha" bakom sig när jag går ut, trots alla fantastiska ingredienser.

Andra bloggar om: , , ,

Bloggtoppen.se