Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

10 juli 2006

SHEMUSIC: Hello Saferide

Tyvärr krävde magen sitt och medan jag satt på restaurang med några vänner passade Audry och Taxi, Taxi! på att ha sina spelningar som jag alltså missade.

Jag kom dock tillbaka till området lagom för att bli omsprungen av två tjejer på väg fram till stora scenen fnittrandes "Nu kommer det bästa på hela kvällen!" och jag är böjd att hålla med.

Hello Saferide har trots bara ett album, en EP och en tidigare bevistad spelning av mig växt sig större än t.ex Marit Bergman i min bok.

Det handlar i första hand om låtarna vars melodier har en tendens att fastna som tuggummi, men det handlar också om texterna som med sin humor och sina annorlunda teman och vinklingar känns som något nytt.

Att dessutom fortsätta att inleda sina spelningar med The quiz även sedan den blivit en radiohit är tufft men jag tror knappast någon i kvällens hittills största publik lämnar spelningen redan efter att ha hört den. Förklaringen till att publiken växt till sig jämfört med tidigare spelningar är bland annat att klockan är 21.30 när Hello Saferide går på och solen har gått ner bakom pariserhjulet och det är en behaglig värme som ersatt den tidigare tryckande.

Jag träffade Annika Norlin aka Hello Saferide under kvällen för en intervju som kommer upp på bloggen vilken dag som helst. Håll utkik!

Andra bloggar om: , , ,

Bloggtoppen.se