Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

09 juli 2006

SHEMUSIC: Maia Hirasawa

Efter Erika Roséns spelning begav vi oss inomhus för att se Maia Hirasawa. För mig är hon mest känd för att sjunga med Hello Saferide och jag hade före kvällens konsert inte hört några av hennes egna låtar.

Jag fann snart att hennes texter om människor hon träffade i Indien, om Myspace och andra lite ovanligare teman då och då förde tankarna till just Hello Saferide även om det kändes som en lightversion. Därmed inte sagt att det inte var bra. Jag tycker det var resursslöseri av bandbokaren att låta Maia få en egen speltid först när Bobby Baby tvingades ställa in. I och med att hon spelar med Hello Saferide så skulle hon ju ändå till Malmö menar jag.

Efter konserten köpte jag hennes demo som jag dock inte hunnit lyssna på ännu men jag skriver ihop ett liten recension när det är gjort.

Andra bloggar om: , , ,

Bloggtoppen.se