Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

05 juli 2006

Garmisch Partenkirchen.mp3

Jag fick ett mail som ett uppmanade mig att lyssna på elektronikabandet Garmisch Partenkirchen. Elektronika är inte någon musikstil som jag brukar lyssna på, men det här var ganska bra.

GPK har nyligen släppt en EP Black paint som går att ladda ner härifrån och när jag idag lyssnade igenom låtarna ordentligt blev jag lite förvånad över hur det kunde slumpa sig att jag just den 5 juli för första gången uppfattade textraden "We're getting married on the 5th of July" från låten Fashionista.

Andra bloggar om: , , ,

Bloggtoppen.se