Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

29 maj 2006

SIESTA: Jenny Wilson

Första konserten för min del på lördagen var tänkt att bli Dub Sweden men när jag kommer in på området tio minuter innan deras konsert är tänkt att börja ser jag att de tvingats ställa in pga sjukdom och i deras ställe spelar Jenny Wilson som jag egentligen skulle ha missat.

Jag blir lite besviken, inte för att det inte ska bli kul att se Jenny Wilson igen utan för att jag inte fått se Dub Sweden ännu.

Jenny har stora problem med sin röst och efter första låten (min favorit) Summertime, the roughest time där hon inte kunnat sjunga mer än ungefär hälften av texten så tänker jag att det här fixar hon inte.

Men rösten blir bättre och bättre och hon lyckas genomföra sin konsert. Lustigt nog hade hon problem med rösten även när jag såg henne första gången.

Under konserten berättade hon också att hon är gravid. Grattis!

Andra bloggar om: , ,

Bloggtoppen.se