Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

29 maj 2006

SIESTA: Whyte Seeds

Det som slår mig redan efter Whyte Seeds första låt att det inte i första hand kommer att vara för att de har bra låtar som jag kommer att gilla bandet utan för att de har ett sound som tilltalar mig. Jag gillar sångaren Axel Robachs röst och jag kommer på mig själv att fundera över varför bandet inte är större än vad de är.

Precis som Hello Saferide har man ett bra mellansnack och vi får bland annat veta att bandet på nästa video "ska vara jättar som trampar på allt som är fel!".

När jag i efterhand summerade festivalen för mig själv kom jag fram till att Whyte Seeds bjöd på helgens bästa konsert!

Andra bloggar om: , ,

Bloggtoppen.se