Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

29 maj 2006

SIESTA: Hello Saferide

Jag besökte Hässleholms musikfestival Siesta i helgen.

Trots att tåget anlände i relativt god tid var biljettkön så lång att jag missade Sci-Fi Skånes konsert och begav mig istället bort till stora scenen där Hello Saferide skulle spela några minuter senare.

Siesta bjöd på tre scener och det verkade som om tältscenen där Sci-Fi Skåne spelade inte tog hänsyn till övriga konserters tidsschema utan överlappade konserterna på de övriga scenerna. Detta gjorde att det var minst en pågående konsert i stort sett hela tiden, men samtidigt kunde man inte se allt. Tältscenen låg dessutom placerad på ett sätt som gjorde att den inte hördes från stora scenen. Hur det var med ljudet från stora scenen när man såg en konsert på tältscenen vet jag inte för jag prioriterade alltid de övriga två scenerna.

Men nu var det Hello Saferide jag skulle skriva om.

Det första som slog mig när bandet kom in på scen var hur snyggt allt var. Snygga kläder, snygg koreografi osv. Annika hade dessutom en skön självdistans och avslappnat mellansnack som gjorde att man trivdes ganska bra även mellan låtarna.

Den 14 juni släpps hennes nya EP.

Andra bloggar om: , ,

Bloggtoppen.se