Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

11 december 2005

Lys

Via Revolver hittar jag Helsingborgsbandet Lys och jag laddade ner deras låtar från hemsidan. Det låter lite annorlunda än vad man är van vid. Sångerskan Erika Nordahl låter i och för sig som Edith Söderström men det beror mest på hennes skånedialekt.

Två favoritlåtar av Lys finns att ladda ner nedan, de övriga får du leta upp på deras hemsida.

Lys - Utan frid
Lys - Så synd

3 Comments:

Blogger annalin said...

Micke micke micke. så glad jag blir att du hittade musik med Erika Nordahl. Hon gick också på rocklinjen på musikhögskolan och jag tyckte alltid hon var bäst av alla!
Jag hade precis tänkt ge dig en virtuell kram. Men sen ser jag vad du skriver om Kent!!
Det är självklart band med flest nomineringar ska bli "Röstnings-bara"! Jag kommer INTE skriva på din lista..!

9:59 em  
Blogger Micke Orgel said...

Jag vill bara dementera ryktet om att jag har kollat upp vilka människor du känner (till) och skriver om dem en efter en. :)

Kentdiskussionen tar jag inte på bloggen, men jag svarar på mail.

10:06 em  
Blogger annalin said...

Haha, nej det tror jag inte du gör heller, att du har hackat dig in i min Hotmail-kontakter eller nåt...
Nä, men de som du skrivit om hittills kunde man fatta att de skulle satsa...det är bara kul för mig att se vad åtminstone några håller på med nuförtiden...helt bisarrt att jag inte har kontakt med någon efter 5 år på den skolan...Men jag lämnar inte så djupa spår faktiskt.

Kent-diskussionen kan vi gärna ta i min blogg-kommentar. Jag har en post avsett för P3 Dikatur.
Och jag såg din lista! Du blir lite småkändis i kentforumet nu tack vare den:')

1:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se