Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

09 december 2005

Apropå mail

Jag skrev tidigare idag så fick jag tips om Pelle Carlberg, men det är inte det enda tips som trillat in idag.

Jag fick också nys om bandet Lionlove som spelar en form av lågmäld pianopop, precis den sorten som jag uppskattar.

På deras hemsida finns de fyra låtarna från EP'n Lionlove EP att ladda ner. EP'n släpptes 1 oktober och kostar endast 30:- inkl. frakt. Hur du beställer den kan du läsa om på hemsidan.

Min favoritlåt med bandet just nu är Long awaited love som du kan ladda ner nedan.

Lionlove - Long awaited love.

Bloggtoppen.se