Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

11 december 2005

Tjuvstart: Måndagslistan, vecka 49

Jag drar igång ett nytt projekt, kallat Måndagslistan. Veckans fem bästa, roligaste, mest intressant, mest spännande osv, kommer att presenteras varje söndag eller måndag. Fem bästa, roligaste mm vadå kanske du tänker.

Det är just det som är grejen, det kan handla om vad som helst; låtar, nyheter, skivsläpp, konserter, listor etc.

Listan kommer trots sitt namn att publiceras antingen på söndagar eller måndagar, så håll utkik!

Måndagslistan vecka 49 (alltså gångna veckan) ser ut så här:

1. Presentationen av de nominerade till P3 Guld - Nyhet
I torsdags presenterades de nominerade till P3 Guld och samtidigt avslöjades vilka artister vi får se på galan. Det var som att få reda på vad som finns i julklapparna, men julklappsöppnandet sker inte förrän den 21 januari.

2. Pelle Carlberg - Riverbank - Låt
Jag skrev om låten i fredags.

3. The Attic - In your eyes - Låt
Michael Feiner och Eric Amarillo har gjort en riktigt skön låt i In your eyes. Hade jag hört den tidigare hade den definitivt hamnat på listan över årets 100 bästa låtar. Musiklandet har en intervju med Eric.

4. Lovelion - Artist
Daniel mailade och berättade om sitt och Charlottes band Lovelion i veckan. Det gjorde han rätt i. Här skrev jag vad jag tyckte om deras musik.

5. TT's felaktiga låtnamn på Svensktoppslistan - Lista, nyhet
Att TT kallar Mikael Wiehes låt Var inte rädd mitt barn för Var inte rädd om mitt barn är hur kul som helst! (Via SvD)

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Bloggtoppen.se