Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

25 januari 2006

Mickes Måndagslista, vecka 3

Mickes Måndagslista (något försenad) vecka 3:

1. (1) P3 Guldgalan - Gala
Även om årets version inte nådde lika högt som fjolårets när det gällde artistutbudet så var det ändå en härlig upplevelse.

2. (2) Nya band - Nyhet
Det är fortfarande lika kul att hitta nya lovande band. Den här veckan är det Trading Fate som jag haft den stora äran att få göra bekantskap med.

3. (NY) José Gonzalez skivframgångar utomlands - Nyhet
José Gonzalez ligger nia på Englandslistan. Stort!

4. (NY) Last.fm - Sajt
Jag har börjat använda mig av Last.fm för att jag och andra ska kunna hålla koll på vad jag lyssnar på. Titta gärna in och titta vad jag lyssnar på. Just nu är det mycket Trading Fate.

5. (NY) Songwriterbloggen - Sajt
Jag gillar utvecklingen hos Songwritebloggen. Det har börjat postas låtar, det skrivs om musikaliska referenser, om inspelningsutrustning och det dyker upp ordlistor. Me like!

Mickes Måndagslista, vecka 2

Fler måndagslistor histor du här.

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 Comments:

Blogger annalin said...

Angående last.fm, det går väl att göra så att de senaste typ 5 låtarna du lyssnat på syns direkt på bloggen...tyckte jag såg det på Henriks Blogg (http://henrik.net/blog/)

Hur kan det komma sig att du inte länkar till mig egentligen ;-)..?

Trevlig helg!/a

5:29 em  
Blogger Micke Orgel said...

Ja, jag såg det också hos Henrik, men om jag fattade det rätt så behövde man lite programmeringskunskaper och dessutom möjlighet att koda direkt i bloggen och jag tror inte man kan koda annat än vanlig html på blogspot.

Annars hade jag naturligtvis skyltat med all bra musik jag lyssnar på.

Och nu länkar jag till dig. Måste helt enkelt ha missat att lägga in länken till dig. Trevlig helg till dig också.

6:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se