Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

23 januari 2006

Nyss hemkommen från P3 Guld

Efter två dagar i Göteborg är jag nu hemma i Skåneland igen. P3 Guldgalan var precis så underbar och spännande som jag hade väntat mig.

Jag kommer att skriva mer om galan framöver men nöjer mig tills vidare med att presenterar vinnarna.

Årets Pop: Jenny Wilson
Årets Hiphop/Soul: Hearin' Aid
Årets Rock/Metal: Burst
Årets Dans: Steve Angello & Sebastian Ingrosso
Årets Guldmick: Lars Winnerbäck
Årets Nykomling: Laleh
Årets Kvinnliga artist: Laleh
Årets Grupp: Kent
Årets Manliga artist: Timbuktu
Årets Låt: Alla vill till himmelen men ingen vill dö - Timbuktu

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 Comments:

Blogger ptrkhmbrg said...

Det går att se galan på webben hos Musikbyrån.
http://svt.se/musikbyran

4:28 em  
Anonymous Anonym said...

kan nån förklara hur the tough alliance kan vara nominerade till NÅT överhuvudtaget????? två KTH-studenter med varsin laptop som ylar fram skitusel syntpopdisco, falskt o jävligt (t.o.m värre än håkan h...),ojojoj för att inte tala om broder daniel och hej monikagänget.....

8:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se