Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

25 januari 2006

Se upp för Trading Fate!!

Det kom ett mail i veckan där jag uppmanades att lyssna Trading Fate, ett hårdrocksband från Upplands Väsby.

Jag brukar inte lyssna på den här typen av musik, något jag skrev om redan när jag kort nämnde bandet Closer strax innan jul, men det här har satt sig rejält.

Favoritlåten är Chair #10 som satt sig som tuggummi. Du kan ladda ner den nedan.

Deras hemsida är snygg, informativ och väldigt innehållsrik. Dessutom finns det ett tiotal låtar att ladda ner och det vet ni som läser min blogg att jag gillar.

Det finns mycket potential hos Erik Hammarbäck, Jimmy Johansson, Peter Hermansen, Lars Jarkell och Kenny Leckremo och det faktum att ingen(?) fyllt 20 år ännu gör det hela ännu mer imponerande.

Vill man se dem live ska man bege sig till Fryshuset i Stockholm den tredje februari eller Helsingborg den sjunde februari.

Eftersom Avi på It's a trap föll pladask för Closer så får han en personlig uppmaning att kolla in Trading Fate.

Avi! Check out these guys!

Trading Fate - Chair #10

Andra bloggar om: , ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trading Fate måste vara mycket nära ett skivkontrakt - de är blytunga och ambitiösa som f-n.

5:01 em  
Anonymous Anonym said...

ok, I'm on it!

8:18 em  
Anonymous Anonym said...

Lyssnat på TF i två år, och såg dem för första gången på Tivoli i HBG i tisdags. FANTASTISKT BRA!

De kommer bli S T O R A i framtiden.

3:04 em  
Anonymous Anonym said...

Känner grabbarna! Dom är jävligt tighta! nära skivkontrakt svar ja!

10:11 em  
Anonymous Anonym said...

hur laddar man ner deras musik?

10:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se