Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

18 december 2005

Måndagslistan, vecka 50

Förra veckan påbörjade ett projekt jag valt att kalla Måndagslistan.

Jag beskrev den då som en lista över vad som var det bästa, roligate, mest spännande eller intressanta som hänt under veckan.

Det stämmer ju till viss del, men jag glömde skriva att de företeelser som ligger på listan faktiskt kan ligga kvar även nästa vecka, allt för att det ska bli en riktig veckolista.

Hur ser då listan för vecka 50 ut? (Förra veckans placering inom parentes.)

1. (1) Presentationen av de nominerade till P3 Guld - Nyhet
Efter Kent-fansens korkade protester (vet de överhuvudtaget vad de protesterar mot?) går det inte att låta bli att ha kvar P3-guldnomineringarna på första plats. Jag har skrivit lite grand om deras protester här.

2. (NY) P3 Svea - Radiokanal
Den som kläckte idén till P3 Svea är värd alla priser som finns. Underbar radiokanal!

3. (NY) Lys - Artist
Upptäckte Lys i veckan och skrev om dem här.

4. (NY) Laleh - Artist
Laleh vann Skaps jubileumspris i veckan och har fått flest nomineringar i de tre stora musikgalorna. Dessutom är sju Grammisnomineringar rekord för en soloartist.

5. (3) The Attic - In your eyes - Låt
Kommer med på veckans lista också mest för att veckans tvåa råkar spela den just nu.

Måndagslistan vecka 49

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 Comments:

Blogger annalin said...

Hallå ja...jag tror att du gillar Lys för att det höjer dragspels-statistiken.Jag tyckte de var långtråkiga, även om Erika som sagt är grym!

Ska man tippa att Laleh blir årets artist alla (icke-manliga) kategorier för att man TROR det eller TYCKER det?!? För jag tror det, helt klart, och det är hon säkert värd, men det blir ju på bekostnad av Frida Hyvönen och Amy Diamond.

För övrigt har jag varit på Marit bergmans julspel ikväll. jag ska blogga om det så småningom...

God Jul Micke!

1:41 fm  
Blogger Micke Orgel said...

Mycket möjligt att dragspelet gör sitt till, jag är ju som bekant en dragspelsjunkie.

Ja, vi får se hur det går för Laleh. Jag tror och hoppas att hon inte blir så outstanding som du tror. Inte för att hon inte skulle förtjäna det utan för att det är roligare när prisen fördelas lite mer och fler blir belönade.

Ser framemot att läsa om Marits julshow.

God jul till dig också.

3:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se