Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

13 november 2005

Ragnar Borgedahl - Hum, hum från Humlegården.mp3

I och med att jag senaste veckan skrivit om Lars Winnerbäck och covers så passar jag på att kombinera dessa och lägga ut en av de låtar som Lars Winnerbäck gjort en cover på nämligen Hum, hum från Humlegården av Ragnar Borgedahl. En kort biografi om Ragnar Borgedahl kan du läsa här.

Jag vet att jag hade kunnat kombinera ännu ett av ämnena jag tagit upp under veckan, Mikael Wiehe, och lagt upp låten Kom hem till mig från Wiehes album Kråksånger och som Lasse spelade in till EP'n Stort liv, men jag väljer att lyfta fram Ragnar Borgedahl istället.

Ragnar Borgedahl - Hum, hum från Humlegården

Bloggtoppen.se