Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

19 oktober 2005

Mikeyla

Om du gillar Nightwish och Within Temptation så ska du kolla in Mikeyla. Hon släppte singeln Young and stupid i mars och nästa vecka kommer nästa singel, The lie. Debutalbumet som singlarna är hämtade ifrån släpps 2 november.

Nedan finns lite länkar för den som vill provlyssna. Det handlar inte om hela låtar utan bara halvminutsklipp. En video finns också.

Mikeyla - The lie
Mikeyla - Happy worst day
Mikeyla - Wait
Mikeyla - You and stupid
Mikeyla - Not a story
Mikeyla - I'm calling

VIDEO: The lie (live från Alcazar i Stockholm)

Mikeyla är 18 år, från Sturkö i Blekinge och deltog i våras i Fame Factory. Hennes riktia namn är Mikaela Pettersson och ni lär höra talas om henne fler gånger.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur kommer det sig att du jämför Mikeyla med artister som Nightwish och Within Temptation, jag förstår inte kopplingen riktigt. Är det för att det är en tjej som sjunger till distade gitarrer?

11:17 em  
Blogger Micke Orgel said...

Till att börja med ska jag väl erkänna att jag inte lyssnat på varken Nightwish eller Within Temptation, men när jag hörde några av låtarna med Mikeyla så var det dessa grupper jag kom att tänka på i referensväg.

För övrigt är din blogg värd en länk.

6:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se