Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

18 oktober 2005

Juni Järvi

Första gången jag hörde talas om Juni Järvi var när jag läste om honom på Hannahs blogg Smithereens för några veckor sedan.

Gillar du Jens Lekman så ska du lyssna på låtarna som finns att ladda ner på Junis hemsida.

Juni Järvi - The stars above the indian lake
Här påminner han mycket om Jens Lekman men det är inte negativt i min bok.

Juni Järvi - If we just want to
Perfekt låt att ha i bilen. Sommarkväll, landsväg, öppna fönster och fyra kompisar i bilen.

Juni Järvi - I love you
Den här låten är den som känns mest slätstruken av de jag lyssnat på. Men å andra sidan, heter en låt I love you så ger det plus i kanten. Den ultimata kärlekssångstiteln.

Juni Järvi - Asleep
Innehåller dragspel. Går så klart inte att inte tycka om då!

Juni Järvi - In my arms
Känns stundals som en blandning mellan kent-låtarna Sverige och Kevlarsjäl. Sämre inspirationskälla kan man ha!

Juni Järvi - Rooftops (live)
Skön låt. Jag gillar övergången till na-na-na-na-sången.

Senare:
Jag ser att även den norska mp3-bloggen Eardrums skrivit om Juni. Vill man se Juni spela live ska man bege sig till Dramalabbet på Hagagatan 48 i Stockholm på torsdag kväll.

Ett fullängdsalbum är tydligen också på gång och beräknas släppas i vår.

Bloggtoppen.se