Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

17 oktober 2005

Jag älskar Annika Norlin!

Okej, ni vet redan vid det här laget är jag är helsåld på Hello Saferide, det vill säga musiken som denna artist lyckas frambringa.

Men inte nog med detta! Idag visade det sig nämligen att Annika Norlin, tjejen som ÄR Hello Saferide dessutom är en oerhört skärpt tjej. I tidigare intervjuer har hon berättat om sina tvångstankar, sitt myckna TV-tittande och om sitt jobb som nöjesjournalist men nu ikväll läser jag på TV4.se att hon har ytterligare en dimension. Hon älskar dragspel!

Vilket är världens mest underskattade instrument?
- Dragspel. Så fort dragspel är med tycker jag att det låter helt fantastiskt, tyvärr har jag bara med en låt med dragspel på skivan. Men jag ska försöka lära mig att spela själv.


Låten med dragspel är för övrigt Get sick soon.

Bloggtoppen.se