Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

20 juli 2005

Incka

När regnet öser ner påminns jag om en låt med Incka; Sommaren är hemsk.

Jag skulle vilja skriva mer om Incka och hennes musik men jag hinner inte idag så jag skriver bara att Incka var en av medlemmarna i tjejbandet (en benämning de inte levde upp till under hela bandets existens) William som hade en liten hit med Ser på TV för ungefär 15 år sedan.

Jag hittade förresten en ny blogg idag, tack vare Aftonbladet. anna - the soundtrack heter den, skrivs av en 28-årig musiklärare bosatt i Stockholm och handlar mycket om musik. Undrar om Anna gillar Incka..?

[UPDATE 2005-07-24 15:11]
Nu har jag skrivit mer om Incka. Läs mer på Kommentarer är kul och mer om Incka.

3 Comments:

Blogger annalin said...

Hej Micke! Visst minns jag Incka! Hon hade nån låt, eller var det hela skivan som hette Blå Apelsiner. Men jag halv-såg en konsert med henne typ 1997, och hennes mellansnack var helt bedrövligt, så hon fick aldrig en plats i mitt dock omfångsrika musikhjärta. Kul att du nämnde min blogg! Jag trodde verkligen att ingen, eller max 5 personer hade läst den. Någonsin!

1:49 fm  
Anonymous Anonym said...

gratis mp3or med bla lasse lindh som jag förstår att du diggar: http://www.grooverrecordings.com/current/sommar.html

11:37 em  
Blogger Micke Orgel said...

Tack för era kommentarer. Jag har skrivit om dem i min nästa post; http://mickeorgel.blogspot.com/2005/07/kommentarer-r-kul-och-mer-om-incka.html

3:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se