Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

26 juli 2005

Daniel Cirera

En del av mina favoritartister har jag upptäckt genom att söka information om andra artister. Nu vill jag inte kalla varken Anders Alexander i Alice in Videoland eller singer/songwritern Daniel Cirera för favoritartist men det var när jag sökte efter information om nämnda Anders Alexanders namnbyte (som Anna gjorde mig uppmärksam på i en tidigare kommentar) som jag upptäckte Cirera.

Anledningen till denna upptäckt är att Anders Alexander och Daniel Cirera bodde ihop när debutalbumet Honestly - I love you *cough* spelades in 2002 och Anders har också producerat detsamma. Albumet släpptes i augusti ifjol.

På spanskättade Cireras hemsida kan man se en del videor och lyssna på låtar i mp3-format.

Cirera har också sammarbetat med bland andra Jens Back från Lars Winnerbäcks kompband Hovet.

Låtlistan från Honestly - I love you *cough*:

1: Motherfucker - Fake Vegetarian
2: Roadtrippin'
3: She Rules The School
4: Why?
5: 24
6: Won't Bite
7: Dog - Girls Are Such A Drag
8: Castle Of Sand
9: Sorry Sorry Sorry
10: If

Vill man se Cirera live så ska man bege sig till Piteå Dansar och Ler på torsdag. (Om man nu inte hellre besöker Storsjöyran som jag skrivit om tidigare.)

Bloggtoppen.se