Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

24 juli 2005

Alice in videoland släpper nytt i höst

Eftersom Alice in videolands hemsida ligger nere så har jag inte fått rätt på hur rätt laguppställning ser ut, men det verkar som om keyboardisten Calle Lundgren slutat och ersatts av någon jag inte lyckats hitta namnet på. I övrigt består gruppen av trummisen Anders "Alex" Alexander, basisten Johan Dahlbom och den karismatiska sångerska Toril Lindqvist.

Debutalbumet Maiden Voyage släpptes i november 2003 och låtlistan från den skivan ser ut så här:

1. Lay me down
2. Got to go
3. Goting down
4. Red
5. Dance with me
6. Video girl
7. Panic
8. Addicted
9. Naked
10. Sweet thing

Nytt album är på gång och det beräknas släppas den femte oktober.

2 Comments:

Blogger annalin said...

Hej, nu är det jag igen... beträffande Alice in videoland tycker jag det är konstigt med Anders-Alex-Alexander, för både när vi gick musikgymnasiet och senare musikhögskolan hette han anders nilsson. men det finns säkert en bra anledning. det är nästan bara The Edge som är ett bra artistnamn...Och Animal.

6:59 em  
Blogger Micke Orgel said...

Haha, Animal är nog världens bästa artistnamn någonsin! Att jag inte tänkte på det när jag funderade kring artistnamn (speciellt hos medlemmarna i The Hives och Wilmer X) för några månader sedan. Det verkar som om jag får kolla saker och ting med dig innan jag publicerar dem i fortsättningen. :) Jag antar att dock att du inte har något mer att tillägga om Alice in videolands banduppsättning?

11:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se