Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

03 september 2006

Micke Orgel goes live - Nu ännu mer mp3!

I natt satt jag och funderade över livets alla stora frågor och kom fram till att den största just nu är varför jag gör skillnad på mp3-filer jag själv lägger upp på Filelodge.com och på de filer jag hittar länkar till på andra bloggar och sidor.

Jag fann inget bra svar och utökade därför min lista med mp3-filer i vänsterspalten med alla de mp3:or jag länkat till senaste månaderna. Det blev över 30 stycken och det blir säkert fler framöver.

Jag kommer att plocka bort de först inlagda efterhand men jag vet inte riktigt hur många jag kommer att ha i listan så jag låter den växa efter hand. Bli dock inte förvånade om den inom någon vecka inte alls innehåller lika många länkar som idag.

I och med utökningen av listan passade jag också på att ändra storleken på de två kolumnerna som bloggen består av. Jag hoppas det ser lika bra ut i era webbläsare som i min. Maila annars!

MP3-listan ser ut så här just nu:

Irene - Stardust
Irene - Little things (that tear us apart)
Irene - Baby I love your way
Kalle J & The Embassy - Some jävla Indulgence
Lisa Miskovsky - Mary
The Plan - Walk fo gold
Whyte Seeds - Back in town
Headheretic - The head of the serpent
Headheretic - Headheretic is God
Headheretic - Have no fear
Headheretic - When you were mine
Headheretic - The saints of Everwhere
Headheretic - Head in a cloud
Headheretic - Julia is drowning
Marit Bergman - No party
Fibes, Oh Fibes - Get up
Frida Snell och Freddie Wadling - Flow my ashes
Maia Hirasawa - Say goodbye
Maia Hirasawa - My new friend
Hello Saferide - The quiz
Hello Saferide - San Francisco
First floor power - Its hard to smile when you have a black tooth in your mouth
Dräp en hund - Be yourself
Dräp en hund - Hate you
Dräp en hund - Don't drink
The Embassy - Some indulgence
The Embassy - Time's tight
Adolphson & Falk - Blinkar blå
Mats Paulsson - Visa vid vindens ängar
Håkan Hellström - Visa vid vindens ängar
Gyllene Tider - Juni, juli, augusti
Slagsmålsklubben - Synthpopper
Basshunter - Boten Anna

Andra bloggar om: ,

Bloggtoppen.se