Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

29 maj 2006

Mickes Måndagslista, vecka 21

Ni har väl inte glömt Mickes Måndagslista? Jag hade gjort det..

Det är några månader sedan jag senast hade en måndagslista så det är minst sagt på tiden att jag skriver en ny. Visserligen har det inte blivit så mycket bloggande på sistone (dagens Siestaposter är undantag) men jag borde lyckas klämma fram en lista över veckans bästa händelser för det.

1. (NY) Siesta - Festival
Hässleholm bjöd på en trevlig festival med massor av bra musik. Imponerande startfält med tanke på att Popaganda pågick samtidigt.

2. (NY) Tomas Andersson Wij - Evighet - Carolacover
Vem kunde tro att Evighet kunde låta så här bra?

3. (NY) P3 Pop - Radioprogram
Sänds i P3 måndagar 22.03 - 00.00 och borde ha fått en plats på den här listan för länge sedan. En intervju med programledaren Hanna Fahl skrev jag om här.

4. (NY) Shemusic-festivalen - Festival
Förra årets Shemusicfestival var en trevlig bekantskap och det ska bli kul att se sommarens upplaga som äger rum i Folkets Park i Malmö den 7 juli. Artisterna offentliggjordes i veckan.

5. (NY) I'm from Barcelona - Collection of stamps - Låt
Visserligen åkte We're from Barcelona ut från Tracks efter 13 veckor men deras nya Collection of stamps gick in på 19:e plats. Förhoppnings klättrar den framöver.

Fler måndagslistor hittar du här.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Bloggtoppen.se