Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

10 februari 2006

Veronica Maggio - Dumpa mig

Musikjournalen spelade en intressant låt igår; Dumpa mig med Veronica Maggio. Jag har inte hittat särskilt mycket information om henne men hon kommer säkert att låta talas om sig framöver. 2006 års svar på fjolårets Laleh?

Programledaren tog nästan orden ur munnen på mig när hon beskrev Veronica Maggio som Lisa Ekdahl i modern tappning. Tydligen blandar hon in en hel del hiphopsväng i sin visbaserade musik.

Ni som vet mer om Veronica får gärna maila mig eller skriva en kommentar till den här posten.

Andra bloggar om: ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

VERONICA MAGGIO - LIVE

Datum: 17/2
Plats: Restaurangen™
Adress: Oxtorgsgatan 14
Tid: 23.00
Slutmening: Fri entré

1:49 em  
Blogger Yoda said...

Någon som vet något om hennes Video?
Min hund mopsen Yoda var statist i den.
Har kontaktat produktionsbolaget och frågat var det går att se den, men inte fått något svar.

8:17 em  
Anonymous Anonym said...

www.veronicamaggio.com

8:01 em  
Anonymous Anonym said...

Videon går som "Veckans Hitvarning" på ZTV den här veckan.

2:52 em  
Anonymous Anonym said...

ursäkta grabbar..

en soulwibe till Veronica Maggio ..som väcker den svenska soulen till liv, med en grymmt skön stämma..liksom musiken, kommer hon att överta scenen och bli en egen..
..någon som vet då det blir uppträdanden i Göteborg?
/

8:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se