Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

09 februari 2006

Skandalen på Grammisgalan

Det har gått ett par dagar nu men kan fortfarande inte släppa det. En SKANDAL är vad det är, även om ingen de stora dagstidningarna har velat ta upp det.

Jag syftar naturligtvis på vinnaren i kategorin Årets låt. Hur i h*e kan Darin gå och vinna den med Money for nothing? Hur tänkte ni som röstade?

Det borde ha varit en extra stor knäck för Kents fans. För en gångs skull vann de inte en omröstning.

Alla Grammisvinnare hittar du här.

Andra bloggar om: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, det undrar jag verkligen också. Av alla bra låtar förra året. Eller alla och alla, men flera bättre fanns ju.

3:10 em  
Anonymous Anonym said...

Alltså, jag tänkte inte vara anonym i kommentaren, det var jag; RS på kulturbloggen.com som tyckte till i kommentaren ovan.
Jag tycker Lales låt Live tomorrow kunde vunnit. Till exempel.

3:11 em  
Blogger Micke Orgel said...

Ja, den har varit mer Årets låt än Darins. Fast för mig var årets låt Be Mine med Robyn även om Alla vill till himlen inte kommer långt efter.

5:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se