Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

13 januari 2006

Sex låtar med Hansson & Karlsson

Jag ser att PCL Linkdump lagt upp tre låtar med 60-talsgruppen Hansson & Karlsson för nedladdning. Hansson är Bo Hansson och Karlsson heter Jan i förnamn men är mer känd som Loffe, skådespelare och programledare i TV.

För dig som tycker att LP-skrapet är lite väl jobbigt eller bara vill ha mer av nämnda grupp så lägger jag upp tre låtar från deras samlings-CD Hansson & Karlsson som kom ut 1998. Du hittar mer om bandet på Progg.se.

Hansson & Karlsson - Richard Lionheart
Hansson & Karlsson - Triplets
Hansson & Karlsson - Tax free

Andra bloggar om: , ,

3 Comments:

Blogger mrdantefontana said...

Tack för uppföljningen av vår post. Jag har uppdaterat PCL's post med en länk hit.

4:35 em  
Blogger mrdantefontana said...

Men hörru... PCL LinkDump var namnet...
;-)

4:36 em  
Blogger Micke Orgel said...

Jag råkade visst tappa ett p där ja, men nu har jag hittat det och tryckt in det där det ska vara. Tack för länken!

5:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se