Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

13 januari 2006

Torgny Melins

Torgny Melins hemsida har fått sig en rejäl uppfräschning sedan man kom på tanken att göra ett album med Teddybears STHLM-låtar vilket förutom P3-spelningar också gett dem en plats på scenen på nästa veckas P3 Guld-gala.

På deras hemsida kan du provlyssna på fyra av låtarna från det kommande albumet som släpps den 25 januari.

Varken dansbandsmusik eller Teddybears STHLM är egentligen min kopp te, men det här blir faktiskt ganska kul.

Jag har för övrigt upptäckt att det finns en dansbandsblogg nu i dagarna. Vill du ha koll på dansbandssvängen så kolla in Dansbandsbloggen. Den är välskriven, välgrundad och nödvändig. Michael Nystås heter mannen bakom projektet, tidigare musikskribent på Aftonbladet.

Andra bloggar om: , , ,

2 Comments:

Blogger Michael Nystås said...

Hej! Jag tyckte att jag skrev en kommentar här i går, men det är möjligt att jag drömde. Jag har följt din blogg ett tag och har en länk till den från min egen, som du redan märkt (jag såg nyss din kommentar i inlägget om ditt omnämnande här ... bloggande handlar ju också om ett givande och ett tagande, har jag upptäckt, och det är kul när ringar sprids på vattnet!) Våra vägar korsas säkert igen.

/Michael

6:13 em  
Blogger Micke Orgel said...

Så sant, Michael! (Snyggt namn förresten!) Bloggande är verkligen ett givande och ett tagande och det är en stor kick när man ser att någon skrivit något baserat på någonting man själv skrivit.

Jag håller koll på din blogg sedan jag upptäckte den i veckan så det är inte omöjligt att vi skriver om samma saker igen någon gång framöver.

6:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se