Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

04 januari 2006

Guldkorn från SVT

Ända sedan Musikbyrån summerade musikåret 2005 med sin årsbästalista så har jag haft Robyns och Jenny Wilsons avslutande låt i bakhuvudet.

De gör en väldigt avskalad version av Saul Williams låt List of demands men de gör det med en sådan självklarhet att det verkar som om de jobbat ihop länge och inte bara inför detta korta framträdande.

Via It's a trap (när vi ändå är inne på guldkorn) ser jag nu att man kan se denna sekvens ur Musikbyrån här.

Nedan följer lite relaterade saker till det jag skrivit om ovan.

Jenny Wilson - A brief story
Jenny skriver så här om låten på sin hemsida: "Download it for free and spread it worldwide!"
Okej då.

Ett annat guldkorn från SVT har jag skrivit om tidigare, nämligen Frida Snell och Freddie Wadling när de framför Flow my ashes i Kobra. En låt de skrev på tre timmar utan att de ens hört talas om varandra tidigare.

Igår sände SVT ett program om Daniel Boyacioglu, den 24-årige estradören och poeten, som var uppvärmare till ovan nämnda Robyn.

Programmet hette Till den som gråtit färdigt och går i repris måndagen den 9 januari klockan 19.30 i SVT2 och söndagen den 15 januari klockan 12.10 i SVT1.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ojoj, vad jag har väntat på denna, håller med dig fullständigt, helt underbar. Klart ett Guldkorn!

Har t.o.m skickat mail till Musikbyrån och tjatat på att de skall lägga upp programmet.

Tack för att nån laft ut det!

12:10 fm  
Blogger ptrkhmbrg said...

Det kommer på vår webb också och då förhoppningsvis i en lite skarpare version än den piratade. Tyvärr är sändningsbandet på rymmen, så det blir inte förrän i nästa vecka.

1:32 em  
Anonymous Anonym said...

GRYM låt!
jag har letat efter den på DC, men nu kom jag på iden att slå en kik på google o va ser man? underbara människor har lagt ut den!
många tack

8:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se