Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

15 november 2005

Veckans tema: Philemon Arthur & the Dung - Vilka är de?

Jag började skriva om Philemon Arthur & the Dung igår i någonting som jag kallar Veckans tema. Igår skrev jag lite bakgrundsfakta om gruppen och idag kommer lite spekulationer kring vilka som döljer sig bakom namnet.

Själva säger de att de inte vill avslöja sina namn eftersom de kommer från en liten by i nordvästra Skåne där alla vet allt om alla (tydligen inte) och att folk skulle skratta åt dem.

De som brukar räknas upp när folk gissar på deras anonymitet är bland andra Lars Fernebring och Gunnar Danielsson från bandet Risken finns och Mikael och Thomas Wiehe. Vissa tror även att det handlar om Lundaspexare men väldigt få människor vet.

Jag postar två låtar idag. Den första är på samma tema som gårdagens Ingenting i din hjärna och heter Om ni tycker att jag undviker er. Den andra är nog den mest vansinniga låt de har gjort i mina öron. Lyssna själv.

Philemon Arthur & the Dung - Om ni tycker att jag undviker er
Philemon Arthur & the Dung - Djurvisa för barn

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är inte bröderna Wiehe. Det är inte risken finns. Vi var/är från Bjärnum...Så nu vet du det.

Ps. Rotmosen var något varm när vi skrev detta så det kan låta lite konstigt.DS

11:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej bojs. Jag förstår inte varför det är så viktigt för folk att veta vad ni heter (när ni inte heter Philemon Arthur and The Dung). Det som har nån betydelse är väl att det låter om er, inte vad ni heter eller var ni bor?

Låt legenden leva, säger jag. :-)

8:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se