Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

09 september 2006

Svensk musik?

Det händer ibland att jag ramlar över covers på svenska låtar, covers som görs av utländska artister.

Jag har då och då varit frestad att skriva om låten men eftersom detta är en blogg om musik av svenska artister så har jag låtit bli. Men en låt skriven av svenska musiker är väl svensk även om den framförs av ett utländskt band?

Hur som helst, jag kommer fortsättningsvis inte med automatik skriva om covers på svenska låtar gjorda av utländska artister såvida de inte är lika extremt bra som körversionen av The Knifes Heartbeats.

Hittad på Fluxblog via KopimIpod

Scala & Kolacny brothers - Heartbeats

Andra bloggar om: , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Varför skriver du inte om Sara Culler - hon är ju supergrejt!

8:35 em  
Anonymous Anonym said...

... eller du kanske inte svarar på kommentarer... jag köpte hennes senaste demo på david and the sitizens spelning på debaser. den är jättebra. Du missar något om du inte har hört den. kolla upp henne om du vill veta något om Svensk musik!

10:26 em  
Blogger Micke Orgel said...

Klart jag svarar på kommentarer, jag är inte så snabb alltid bara. :)

Jag har faktiskt nämnt Sara som hastigast några gånger, bland annat på http://mickeorgel.blogspot.com/2005/11/lite-av-varje.html
men hon är en av de där artisterna som jag aldrig lyssnat in mig på ordentligt av någon anledning trots alla lovord.

12:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se