Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

19 augusti 2006

Sommarens guldklimp!

I slutet av juni skrev jag om sajten demomusic.nu och att det bara var en tidsfråga innan jag skulle hitta den första guldklimpen.

För några veckor sedan hittade jag den: Headheretic.

Headheretic är Henrik Bergqvist, en 33-årig kille från Karlskoga och hans musik är inom rock-, pop-, singer-songwriter-genren.

Trots att den ibland skeva produktionen då och då gör mig fysiskt illamående(!) så kan jag inte låta bli att lyssna.

Nedan några av låtarna jag fastnat för.

Headheretic - The head of the serpent
Headheretic - Headheretic is God
Headheretic - Have no fear (Har en melodi som påminner om Jag lever nu av Christer Sandelin.)
Headheretic - When you were mine
Headheretic - The saints of Everwhere
Headheretic - Head in a cloud
Headheretic - Julia is drowning (Med en melodi som stundtals påminner om Boten Anna.)

Du hittar ytterligare åtta låtar att ladda ner med bandet på Headheretics demomusic-sida.

Andra bloggar om: , , ,

Bloggtoppen.se