Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

18 augusti 2006

Här kommer svaren!

Igår skrev jag och frågade om någon visste vad som hänt med bandet Kamera som enligt rykten har ett nytt album på gång men som jag inte lyckas hitta någon information om.

Nu har jag fått lite länkar att kika på då det visade sig att de har ny adress till sin hemsida: kamerastyle.com.

Jodå, mycket riktigt är ett nytt album på gång. Det kommer att heta Resurrection och släpps någon gång i oktober. På hemsidan kan man lyssna på enminutersklipp från två av låtarna, Like a drug och Love surrounds us och ljudmässigt låter det som man kunde förvänta sig men jag tycker mig ana en doft av brittiskt 60-tal i melodierna, särskilt i Like a drug som också är förstasingel och för övrigt släpptes i onsdags.

Andra bloggar om: , , ,

Bloggtoppen.se