Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

17 maj 2006

Jen's debutalbum

Jag vet, man använder inte apostrof i ägandeform i svenskan, men hur ska jag annars visa att det handlar om debutalbumet från Jen och inte någon Jens?

Before you knew me släpptes hur som helst den 26 april och Jen hade vänligheten att skicka ett ex till mig som jag nu har lyssnat igenom. Jag hade ganska höga förväntningar efter hennes EP One-way dialogue. Uppfyller hon dessa då?

Nja, inte riktigt. Medan EPn bestod av fyra starka, välproducerade låtar så har debutalbumet inte samma starka låtmaterial även om det fortfarande är välproducerat.

Visst finns det bra låtar på albumet också. Speciellt Everything, anything, Beating of my heart, Crash and burn och så klart senaste singeln Time to stop. Behöver jag nämna att jag gillar dragspeletssoundet i Heal?

Nu på söndag dn 21 maj har Jen releasefest på Debaser Franska Bukten i Stockholm där även andra skivaktuella artister och gästartister kommer att uppträda.

Preliminära tider nedan:

Insläpp 19:00
Josefina Sanner 19:30
Edith 19:55
Peter Murphy's Carver Combo 20:20
Jen (set 1) 20:45
Karin Ström 21:20
Elin Sigvardsson 21:45
Camilla Ringquist 22:10
Jen (set 2) 22:35
Janina 23:00
Milfoil 23:25
Monika Kielbiewski 23:50

Gratis inträde!

Andra bloggar om: ,

2 Comments:

Blogger annalin said...

Hej Micke, hur är läget?
Jag fick ett inbjudningsmail från Jen, fast jag fattade inte att det var så otroligt många som skulle spela. Men jag går nog dit en stund, tycker Jen är bra, och Josefina Sanner också.

Jag fick hennes EP "save me" i samband med SelfSigned för något år sedan, och den är bra. Det roliga sammanträffandet här (för jag håller med dig om apostrof-dilemmat) är en amerikansk (?) sångerska som heter JEM som också har en "Save me" på sitt album. (Jem har en del låtar med i the O.C.)

2:59 em  
Blogger Micke Orgel said...

Jotack, läget är bra. Jag hoppas du kommer iväg på releasefesten imorgon, det verkar kunna bli en hel del bra musik.

Jem hade jag inte hört talas om, men så ser jag inte O.C heller. :)

5:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se