Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

08 februari 2006

P3 Lab + Digfi = Intressant!

När jag för några år sedan fick upp ögonen för det fantastiska P3 Demo, det som idag heter P3 Lab så lades mycket av den musik som spelades i programmet (kanske till och med allt?) ut på nätet för var och en att ladda ner. Tack vare detta har jag gamla demoinspelningar av bland annat Anna Ternheim och The Radio Department mfl.

Sedan några år är den tjänsten borta, men nu är det dags igen. Det handlar i och för sig inte om nedladdningsbara mp3-filer den här gången, men sammarbetet med Digfi som innebär att musiken som spelas i P3 Lab ska finnas tillgänglig som strömmande filer är ändå ett lovvärt initiativ.

Via Musikbyråns Svepet hittar jag en post skriven av Johan Jacobsson som bland annat tar upp det jag också reagerade på när jag tittade på den nya tjänsten; att man bara kan välja mellan Real Player och Windows Media Player. Men som Johan också skriver så är det musiken som räknas och denna "lilla detalj" låter inte helhetsbetyget bli sämre än väl godkänt.

Andra bloggar om: , , , ,

Bloggtoppen.se