Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

13 februari 2006

Mickes Måndagslista, vecka 6

1. (1) Grammisgalan och Manifestgalan - Galor
Grammisgalan låg visserligen ensam i topp förra veckan, men jag låter det stå att det vara samma etta förra veckan även om Manifestgalan gör sällskap.

2. (2) Festivalnyheter - Nyhet
Förra veckan var det att Kent kommer till Hultsfred och att Husqvarna startar Popadelicafestivalen. Den här veckan har vi fått reda på nya akter till Hultsfredsfestivalen och till Storsjöyran.

3. (NY) Ny musik - Mail
Återigen, jag älskar att få mail om nya artister. Denna veckan har jag kollat in Wild Geese Project, Promopop och Bloosblasters.

4. (NY) Abolute Noise - Mp3-blogg
Jag fick mail om den franska mp3-bloggen Absolute Noise också i veckan, något jag skrev om här. Bloggen skrivs på franska och engelska men handlar om svensk musik.

5. (NY) P3 Live med Lars Winnerbäck - Radioprogram
Det verkar ha varit en fantastisk stämning i Cloetta Center när Lasse firade sin 30-årsdag.

Mickes Måndagslista, vecka 5

Fler måndagslistor hittar du här.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Bloggtoppen.se