Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

20 december 2005

Calle Rydbergs julkalender

Jarno har bloggen A fair judgement och häromdan påminde han mig om varför jag länkar till honom nere till vänster.

Han gjorde mig nämligen (han hade till och med mig i åtanke när han skrev det!) uppmärksam på en kille som heter Calle Rydberg.

Calle har en julkalender som startade den 15 december och varje dag lägger han upp ett musikalster han gjort under dan. Det är i alla fall vad han skriver.

Första låten var inte alls min musiksmak, men det blev bättre. De fyra kommande dagarna dök det upp låtar som alla föll mig i smaken och det handlar både om instrumentala saker och låtar med sång.

Kalendern hittar du på www.ocean-music.se.

Tack för tipset, Jarno!

Bloggtoppen.se