Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

06 november 2005

Åsa Jinders blogg

Jag upptäckte nyss Åsa Jinders blogg. Ni vet, hon som blev Sveriges yngsta riksspelman, hon som spelar nyckelharpa och hon som var med och bidrog till att Norge vann Eurovision Song Contest för andra gången 1995 och så vidare.

Och som hon bloggar! Jag har bara gått igenom senaste veckornas poster och de handlar mest om hennes alldagliga liv och inte så mycket om musiken eller liknande men oj, vad mycket hon skriver. Jag tycker att jag bloggar mycket men jag tror Åsa klår mig där.

I sin första bloggpost från augusti i år skriver hon att hon skrivit nätdagbok tidigare, men jag har inte hittat någon sådan. På hennes hemsida är dagboksavdelningen tom. Men det spelar inte så stor roll, hennes nya blogg har tillräckligt mycket material för att det ska ta lite tid att gå igenom.

Bloggtoppen.se